středa, března 29, 2006

Příprava na zítřejší diktát

Tak jsem si před chvílí uvědomila bezva věc - zítra píšem diktát. Legrace je, že známka z něj je tak velká, že pro jistotu píšem jenom jeden za poletí. Příprava na takový diktát ale bohužel není nijak jednoduchá, jelikož pravopis se nastudovat ze skript moc nedá. Teda dá - Z PČP a nebo Styblíka :o) jenže na to jsem moc líná.
Znepokojuje mě, že poslední dobou fakt dělám pravopisné chyby, za které by se styděl i třeťák - například v minulém odstavci jsem jisté slovo napsala jako paradoGSní :o) ale vypadalo to divně, takže jsem ho opravila. To je ostatně můj systém - když něco vypadá divně, tak to přepíšu. Avšak poslední dobou tenhle smysl pro divně vypadající slova poněkud ztrácím a vyplňovat gramatická cvičení (doplňte i/y) shledávám pod ?mojí/svojí? (oboje zní divně) úroveň. Prostě je to podúrovňový.
Kde se asi stala chyba? Češtinářka Dušková evidentně v posledních letech poněkud polevila (co se týče gramatiky) a mně se to bohužel zítra nejspíš hrubě nevyplatí :o(((

2 komentáře:

McMilan řekl(a)...

no zkus si schvalne predstavit benzen substituovany dvema psi naproti sobe. To je jasny para-dogs...

Janie řekl(a)...

Myslíš dvěma psY, že jo? ;o)